I Hörby kan vi se maktens arrogans – en arrogans som har ett pris | Sverigedemokraterna i Hörby

I Hörby kan vi se maktens arrogans – en arrogans som har ett pris

I tisdagens tidning skrev Skånskan om den tioårige pojke som ska ha blivit nedsparkad av äldre tonårskillar på Nya torg och som sedan sköts i bakhuvudet med en Soft Air Gun-pistol. Pojkens mamma menade att oroliga Hörbyföräldrar försökt få till ett möte med kommunalrådet Susanne Meijer (S), för att hitta en lösning tillsammans. Men mammans upplevelse var att man inte fått gehör hos Susanne Meijer vilket öppnar för en obehaglig utveckling.

Pojkens moder menade att kommunalrådet nonchalerat kontaktförsöken. Någon dialog avser inte kommunalrådet Susanne Meier inleda. I början av december bjuder kommunen in allmänheten för att man ska få information om vad som görs för att skapa trygghet i byn, kommunalrådet har bestämt att Hörbyborna inte ska få ventilera sin oro under mötet.

”– Det kommer inte att bli något diskussions- och debattmöte, säger hon. Vi ska inte ha ett diskussionsmöte. Det har jag beslutat. Det blir ingen debatt.”

meijer