Pressmeddelande | Sverigedemokraterna i Hörby

Cecilia Bladh in Zito ersätter Stefan Borg som kandidat till kommunstyrelsen

SVERIGEDEMOKRATERNAS GRUPPLEDARE I HÖRBY, STEFAN BORG HAR BESLUTAT ATT INTE KANDIDERA TILL POSTEN SOM KOMMUNSTYRELSENS ORDFÖRANDE.
BESLUTET HAR SKETT I SAMRÅD MED STYRELSEN. VICE GRUPPLEDARE I HÖRBY, CECILIA BLADH IN ZITO ERSÄTTER DÄRMED SOM KANDIDAT TILL POSTEN SOM KOMMUNSTYRELSENS ORDFÖRANDE.

Stefan Borg kommenterar:
Jag har bestämt mig för att inte kandidera till posten som kommunstyrelsens ordförande. Den mediala uppmärksamhet som riktats mot min person har gjort det omöjligt för partiet i Hörby att istället fokusera på det som är det viktiga, Hörbys framtid och den politik som vi vill driva för kommunen. Jag är trygg med att vi har en kompetent och driven ersättare med bättre förutsättningar att driva politik i Hörby utifrån vårt program.

Johan Ohlin kommenterar:
Styrelsen för SD Hörby respekterar Stefan Borgs beslut och motiveringen till det. Att kunna fokusera på och driva sakpolitikens innehåll är vår främsta uppgift och avgörande för framtiden i Hörby kommun.

Cecilia Bladh in Zito kommenterar:
Det är min ambition att verka för ett mer konstruktivt politiskt klimat i Hörby och jag tackar ödmjukt för förtroendet som partiets kandidat till ordförandeposten.”

​Vid frågor eller för ytterligare information, kontakta
Sverigedemokraterna i Hörby på horby@sd.se